Profil

Jeg har i virkeligheden altid været optaget af relationerne omkring mig. Som barn var jeg mere optaget af de ældre i den landsby, jeg er vokset i, end af at være sammen med børnene på min egen alder. Jeg var optaget af, hvad de voksne sagde og gjorde. Jeg lærte af dem – Jeg modellerede dem. Jeg blev uddannet folkeskolelærer. Jeg var lige omkring teologiske studier en tre år.

Jeg har næsten hele mit arbejdsliv arbejdet som leder i special området. Siden år 2000 har jeg arbejdet med NLP både som psykoterapeut og coach. Jeg har fortrinsvis benyttet NLPèn som ledelsesredskab i mit arbejde som leder og forstander i specialundervisningsområdet.

Jeg bestemte at, når jeg er gik på efterløn, ville jeg vende bøtten. Jeg ville gøre de ledelses redskaber, jeg benyttede, til mit fremtidige primære arbejdsfelt. På det private felt har jeg selv haft store livs kriser. Jeg har været igennem svære sorgprocessor. Jeg har haft den sorg at miste mit yngste barn ved en ulykke.

I dag tilbyder jeg samtaler og træning til mennesker, der kan drage nytte af mine redskaber og min erfaring i ledelse såvel som i pædagogikken, og jeg tilbyder mig som professionel samtale- og sparringspartner til mennesker, der har brug for hjælp. Jeg er god til at se igennem ting og gennemskue, hvad konkrete vanskeligheder handler om. I mit arbejde kombinerer jeg mine arbejds- og livserfaringer med min faglige værktøjskasse.

Vi løser sammen det, der er af vanskeligheder her og nu, hvad end det er arbejdsmæssige problemstillinger eller private kriser.

 

 

 

Det professionelle liv

Erfaring:

– Fra 2008 tilknyttet, som stresscoach, til firmaet “ForebygStress”, Bjarne Toftegaard.
– 2003 – 2011: Leder af undervisningsinstitution for børn med Autisme,ADHD m.m.
– 1996 – 2003:Forstander. Fælles pædagogisk og administrativ ledelse for specialundervisningen for voksne i amtsregi.
– 1989 – 1996: Speciallærer, botræner og kurator i efterskoleregi.
– 1989: Lærer, teknisk skole.

Projekter:
Udviklingscentret for folkeoplysning og voksenundervisning:
1991-1992:
Deltager i udviklingsprojekt, under Rådet for Pædagogisk Udviklingsarbejde for “Sent Udviklede Unge”, på Rørbækcentret.
Min arbejdsgruppe: “Udslusning og opfølgning”, (Arbejdet udgivet i rapport ad Udviklingscentret for folkeoplysning og voksenundervisnig).

Projektorganisationen, DLH 1995:
DLH-Odense
Udviklingsværksted”: Succes i efterskolerne – om arbejdet med bogligt svage / sent udviklede elever.
Arbejdet udgivet i rapport af “Projektorganisationen, DLH”.

Frivilligt arbejde:
Psykoterapeut, Kvisten Viborg
Bestyrelsesmedlem i institution med botræning og uddannelse (3. uddannelse)
Frivillig vagt i krisecenter

Uddannelse:
Gendai Reiki Ho, Reikihealer 1., 2. og 3. grad.
Reiki Usui Shiki Ryohu. Reikihealer (Reiki Alliance)
Nordisk NLP Akademi, Integreret Psykoterapeut
Forebyg Stress, Cert. Stresscoach (efteruddannes løbende)
Essentielt Institut, Essentiel Udviklingskonsulent, 3 år
Dansk NLP Institut, NLP Master Practitioner
Dansk NLP Institut, NLP Grunduddannelse, kommunikation og forandring
Ringkjøbing Amt, Diplomuddannelse i ledelse
Silkeborg Seminarium, Folkeskolelærer
3 års teologiske studier

Kurser:
2016: Yes2Life Master Coach (Next Generation NLP)
2016: Klinikdrift ved Karsten Munk Akademiet
2012: Traumer, tilknytning og psykisk sygdom ved Chefpsykolog Lars J. Sørensen
2011: Instruktør i “Reflex”, et kognitivt baseret socialtræningsprogram.
2010: Temadag med børne- og ungdomspsykiater Søren Hertz: Børn og unges uanede udviklingsmuligheder i samspil med deres omgivelser.
Diverse kurser indenfor pædagogik, autisme og ADHD.
Diverse kurser indenfor ledelse.
2002: Kursus i Psykisk Førstehjælp. Grundkursus i pædagogisk afdækning. Massage 1, grundkursus (Nordlys Centret).
2001: Sikkerhedsgruppens arbejdsmiljøuddannelse.
1999-2000: Gruppeundervisning og træningsforløb i ledelsessupervision (Rådgivningscentret for social og psykologisk udvikling, Thyregod).
1998: §9 uddannelse. den svære samtale.
1997: Årets gang med budgetter. Bedre overblik i alle situationer.
1995, forår: FUU-vejleder (Undervisningsministeriet). Opfølgning FUU-vejleder af sent udviklede unge.
1994, 1990, 1990 – 1991: Madens psykologiske funktion, Danskerne og deres kost, Ungdom og ungdomskultur.
1993. De læser faktisk – læsning via hammer og søm.
M.M.

Samarbejdspartnere:
– Bjarne Toftegaard, “Forebyg Stress”, hvorfra jeg er certificeret stresscoach, og hvor jeg er en del af stressteamet, der har telefonrådgivning.
www.forebygstress.dk

– Inge Grethe Ludvigsen Nordisk NLP Akademi og Yes2Life, hvor jeg er uddannet NLP psykoterapeut og Sandplayterapeut. Her er jeg løbende i supervision.

www.yes2life.dk

Karina Tylak – kollega og samarbejdspartner
“KaosKnuser” og “Redningskransen”.

Hjem

Ring op

Send email

Kontakt os